Laddar
Du har lagt till en produkt i din frysbox Fortsätt handla Gå till frysboxen

Frågor och svar

Vad får jag som kund? Varför ska jag gå med?
Du får ett mobilt stämpelkort, exklusiva erbjudanden, och kompispriser på utvalda varor, samt SMS-avisering (ca 15 min) innan bilen ska komma – enbart för medlemmar i Glasskompis. 
Läs mer om Glasskompis här.


Vilka villkor gäller för mitt medlemskap i Glasskompis?
Läs mer om Glasskompis villkor här


Vad gör ni med mina personuppgifter?

Läs mer om hur Hemglass hanterar dina personuppgifter här.


Får jag ännu ett plastkort som inte ryms i plånboken?

Nej, det slipper du. Hemglass kundklubb är helt mobil.


Hur får jag min bonus?

När du fyllt ett bonuskort så skickar Hemglass ut ett SMS till dig med en länk till en digital bonuscheck (swipe).
Vid nästa köp tar du med dig mobiltelefonen ut till Hemglassbilen och visar säljaren din digitala bonuscheck (swipe) för att kunna utnyttja din bonus.

Tänk på att det är Hemglass säljaren som ska dra din bonuscheck (swipe) på din mobiltelefon.


Varför kan jag inte logga in på Glasskompis?

Får du problem med att logga in på dina Glasskompis sidor, hör av dig till vår kundtjänst.


Jag får inga bonusstämplar! Varför?
När du betalar vid Hemglassbilen ska säljaren fråga om du är Glasskompis, uppge ditt personnummer eller ditt mobilnummer (som ditt medlemskap är registrerat på). 
Dina bonusstämplar för ditt köp ska synas på bonuskortet inom ca 1-1½ timme.
Om Hemglass säljaren mot förmodan skulle glömma att fråga om du är Glasskompis, är det bra om du säger till säljaren att du är Glasskompis.

Skulle du inte ha fått dina bonusstämplar kan du alltid kontakta vår kundtjänst för efterregistrering av ditt köp.


Vilka villkor gäller för mitt medlemskap i Glasskompis?
Läs mer om Glasskompis villkor här


Vad gör ni med mina personuppgifter?
Läs mer om hur Hemglass hanterar dina personuppgifter här.


Jag har tappat bort länken till min Glasskompis app – hur får jag en ny? 
Är du redan Glasskompis och tappat bort din länk till "Mina kompissidor" kan du gå in på Hemglass.se och spara ner sidan som bokmärke eller när som helst SMS:a "HG" till 71 550,
så kommer ett SMS från Hemglass med instruktioner på nytt.


Jag har ett nytt mobilnummer, hur uppdaterar jag mitt medlemskap?
Om du har ett nytt mobilnummer, hör av dig till Hemglass kundtjänst att vi kan skicka ut de eventuella erbjudanden du har på nytt.

 

Jag vill inte ha fler mail eller sms – hur väljer man bort dem?

  • För att avregistrera dig från SMS-avisering:
  1. Välj Glasskompis
  2. Välj Mitt stopp
  3. Välj 'Ändra / Ta bort'
  4. Välj Prenumerera inte på stopp-sms
  5. Bekräfta genom att trycka OK

  • För att avregistrera all typ av SMS utskick från Hemglass (ex. är erbjudanden samt bonus som skickas per sms) : 
    HG stopp till 71 550. 

  • För att avregistrera dig från vår maillista, avprenumerera på länken längst ner i mailet

  • Om du önskar avsluta ditt medlemskap i Hemglass kundklubb Glasskompis, skicka ett mail till Hemglass kundtjänst på info@hemglass.se

Vi har inte bara glass

Hemglass använder cookies för att underlätta användningen av vår webbplats och personalisera vissa delar av innehållet. Genom att använda Hemglass webbplats godkänner du att vi använder cookies.

Jag accepterar cookies