Laddar
Du har lagt till en produkt i din frysbox Fortsätt handla Gå till frysboxen

Köpvillkor för e-shop

1. Villkor för att beställa hos Hemglass

För att kunna beställa från Hemglass e-shop måste du vara minst 16 år samt bo inom ett område i Sverige dit Hemglass har möjlighet att leverera.

Vid beställning i Hemglass e-shop på Hemglass.se startas ett medlemskap i Hemglass kundklubb Glasskompis.
Efter att du genomfört din beställning skickas ett bekräftelsemail med ordernr, dina kontakt- och leveransuppgifter. Uppgifterna vid registrering ska vara korrekta och du är skyldig att uppdatera dessa uppgifter om de skulle förändras.

Läs mer om villkor för Glasskompis här

Frågor gällande Hemglass e-shop eller medlemskap i Glasskompis besvaras av Hemglass kundtjänst, mailadress : info@hemglass.se eller på telefon 0200-220 220.

2. Leveranssätt

2.1.  Hämtas vid Hemglassbilen

Glass som är beställd via Hemglass E-shop levereras vanligtvis vid Hemglassbilens ordinarie stopp på den ordinarie turen. Vi försöker i största möjliga mån att kontakta dig som kund innan vi kommer till ditt stopp. Detta för att vara säkra på att du får den glass du har beställt.
 

2.2. Avtala tid- och leveranssätt/Hemleverans

Om det inte finns något stopp nära dig eller om det är mer än 14 dagar till nästa tur kommer vi att kontakta dig inom några dagar per telefon/sms/e-mail för att komma överens om leveranstid samt en leveransadress som passar dig. Vi levererar så snabbt som möjligt, vanligtvis inom några dagar. Gratis leverans när du handlar för minst 250kr. Lokala avvikelser kan förekomma.


3. Betalning

I dagsläget kan vi endast ta emot betalning när du hämtar glassen vid din Hemglassbil/vid hemleveranstillfället.

De betalsätt Hemglass tar emot är följande:

3.1 Kontant. Lokala avvikelser kan förekomma.

3.2 Betalkort, de vanligaste betalkorten som ex. Visa och Mastercard

3.3 Swish
Med Swish betalar du enkel och snabbt med din mobiltelefon. Ladda ned Swish-appen och följ instruktionerna i kassan när du ska betala. Lokala avvikelser kan förekomma.

3.4 Presentkort
Det går även bra att betala med Hemglass förbetalda presentkort.
Presentkorten går att beställa här
Presentkort återbetalas inte helt eller delvis och kan inte växlas in i kontanter.
Giltighetstiden på ett presentkort är ett år, om inte annat särskilt anges på presentkortet.

 

4. Reklamation

Om man får glass som inte motsvarar sina förväntningar så har Hemglass har höga krav på kvalité och det går alltid att reklamera sin vara.
Spar kartongen med glass i frysen och ta med ut till Hemglassbilen, hänvisa till vår Smakgaranti så får du en ersättningsvara eller pengarna tillbaka.
Du hittar när Hemglassbilen kommer dig här.

Du kan även gå in på vår hemsida och reklamera din vara under reklamationer.


5. Personuppgifter

Genom att acceptera och godkänna köpvillkor och personuppgiftshantering vid beställning samtycker du till att Hemglass behandlar dina personsuppgiftslagen i enlighet med personuppgiftslagen. Läs mer om hur Hemglass hanterar personuppgifter här.

Du ansvarar själv för att uppdatera dina uppgifter under Mina sidor på vår hemsida, detta i syfte att Hemglass ska kunna fullfölja sina åtaganden till dig som Glasskompis medlem.

  

6. Bekräftelse

Efter att du genomfört din beställning skickas ett bekräftelsemail med ordernr, dina kontakt- och leveransuppgifter. Uppgifterna vid registrering ska vara korrekta och du är skyldig att uppdatera dessa uppgifter om de skulle förändras.


7. Ändringar

Hemglass reserverar oss för att det kan ske förändringar i vårt sortiment, slutförsäljning av varor eller att det vid leverans kan ske oförutsedda händelser och/eller besvärliga väderförhållande som gör att leveransen av annat skäl inte kan levereras. Vi reserverar oss även för eventuella skrivfel.


8. Avbeställning

Du kan avbeställa din glass fram till dagen innan leverans.
Avbeställning görs per mail till din Hemglass försäljare, kontakt uppgifter finns på orderbekräftelsen samt på vår hemsida under Hemglass säljkontor.


9. Avregistrering

När du lagt en beställning i Hemglass e-shop startas ett medlemskap i Hemglass kundklubb, som du när som helst själv kan avsluta genom att maila till Hemglass kundtjänst.


10. Kontakt

När du beställer glass via hemglass.se så beställer du produkter direkt från ditt lokala Hemglass säljkontor. Du kan alltid kontakta dem vid frågor angående din beställning, du hittar din lokala Hemglassförsäljare på din orderbekräftelse. Kontakt uppgifter till ditt lokala Hemglass säljkontor hittar du på orderbekräftelsen eller på vår hemsida under Hemglass säljkontor

Frågor gällande Hemglass e-shop eller medlemskap i Glasskompis besvaras av Hemglass kundtjänst eller på telefon 0200-220 220.

 

Vi har inte bara glass

Hemglass använder cookies för att underlätta användningen av vår webbplats och personalisera vissa delar av innehållet. Genom att använda Hemglass webbplats godkänner du att vi använder cookies.

Jag accepterar cookies