Laddar
Du har lagt till en produkt i din frysbox Fortsätt handla Gå till frysboxen

Vanliga frågor

På denna sida kan du hitta svar på vanliga frågor om Hemglass.


Om du inte hittar svar på din fråga, är du alltid välkommen att ta kontakt med Hemglass på telefon:

0200-220 220 eller per mail: info@hemglass.se.

 

  • Hur hittar jag mitt stopp?

    Du kan alltid se när Hemglassbilen kommer till ditt område.
    Gå in under Hitta Glassbilen
    för att söka efter datum och tid när bilen kommer till ditt område.

  • Varför hitttar jag inte ett stopp på min adress

    Kartan utgår från där du befinner dig men du kan alltid söka på önskad adress eller zooma in eller ut för att hitta det stopp som passar dig bäst.

    Kan du inte hitta din adress så kan det ibland bero på stavningen, t.ex. om du har skrivit "K. Johans gatan" istället för "Karl Johans gatan".
    Ändra din sökning något och testa igen. 

    Ett tips är att även testa att söka på en närliggande adress, där du vet att Hemglassbilen brukar stanna.

    Hemglass uppdaterar vår turlistadatabas kontinuerligt, men det kan vara så att vi inte har ett stopp på din adress.
    Du kan alltid föreslå nytt stopp 
    här.

    Du kan också föreslå nya stopp genom att kontakta vår kundtjänst 

     

  • Vad är Glasskompis?

    Glasskompis är Hemglass kundklubb, där du som kund kan samla stämplar och få bonus, och dessutom få en mängd rabatter, erbjudanden och överraskningar.

    Framför allt får du alltid SMS-avisering inför att bilen kommer, så du riskerar aldrig att missa det roliga.

    Som välkomstgåva får du en valfri 0,9L gräddglass (värde 49kr) när du kommer ut och handlar nästa gång vid Hemglassbilen!
    Erbjudandet gäller valfri smak och så långt lagret räcker, eller t o m sista mars 2017.


    Det här ingår när du blir glasskompis:

    • SMS-avisering inför att bilen kommer
    • Kompiserbjudanden varje månad
    • Stämpelkort i mobilen – samla till bonus
    • Kompispriser på utvalda varor
    • Roliga överraskningar

     

    Läs mer om Glasskompis här.
    Läs  mer om Glasskompis villkor här.

  • Hur blir jag Glasskompis?

    Det är enkelt att bli Glasskompis! Det finns tre olika sätt att gå tillväga - du bestämmer själv vilket sätt som passar dig bäst:

    • Anmäl dig på vår hemsida - Logga in
    • Anmäl dig vid Hemglassbilen, hos din säljare som hjälper dig
    • SMS:a HG ditt personnummer (HG ÅÅMMDDXXXX) till 71 550 och följ instruktioner som kommer i ett svars SMS från Hemglass.

    Får du problem, hör av dig till vår kundtjänst

  • Hur fungerar DiN MiX?

    Under DiN MiX kan du själv blanda din egen mix med dina glassfavoriter och lägga i din order.
    (DIN MIX måste innehålla glass till ett värde av 250 kr, för att vi ska kunna hantera din order.)

    Fyll i det antal du önskar och klicka på "lägg i mixen" så gör vi klart din mix och levererar till dig

  • Hur kan jag betala min order

    När du beställt varor online betalar du alltid ordern vid leveranstillfället. Du kan betala med kort, t ex VISA/Mastercard. Det går även bra att betala kontant, vi tar även swish (lokala avvikelser kan förekomma).

  • Hur får jag min order av Hemglass
    • Om det finns ett stopp nära dig så kan du lägga en förbeställning och hämta upp beställningen vid Hemglassbilen i samband med vanliga Hemglassturen.
    • Om det inte finns något stopp nära dig eller om det är mer än 14 dagar till nästa tur kommer vi att kontakta dig inom några dagar per telefon/sms/e-mail för att komma överens om leveranstid samt en leveransadress som passar dig. Vi levererar så snabbt som möjligt, vanligtvis inom några dagar. Lokala avvikelser kan förekomma.



  • Är gräddglassen gjord på färsk grädde?

    Ja, all vår gräddglass är gjord på färsk grädde för den goda smaken och bästa kvaliteten.

  • Varför bildas det ibland iskristaller i glassen?

    Om glassen utsätts för upptining och sedan blir fryst igen, bildas det alltid iskristaller på glassen. Det går ut över både smak och konsistens. Hemglass förvarar alltid sin glass i en temperatur på -22 grader och undviker på så sätt iskristaller i glassen.

  • Vilka fördelar har jag genom att köpa glass hos Hemglass?

    Hemglass garanterar en obruten fryskedja, från fabriken och hela vägen till dig som mottagare. Därför slipper du glass som kristalliseras, den goda kvalitén bevaras nämligen hela vägen hem till dig!

    I Hemglassbilen hittar du inte bara glass utan också ett noga utvalt utbud av mat som är praktiskt och gott att ha hemma i frysen. Hemglass är till för hela familjen, hos oss hittar alla sina glassfavoriter!

  • Vad använder Hemglass mina personuppgifter till?

    Genom att  acceptera och godkänna köpvillkor och personuppgiftshantering vid beställning i Hemglass e-shop samtycker du till att Hemglass behandlar dina personsuppgiftslagen i enlighet med personuppgiftslagen.
    Läs mer om hur Hemglass hanterar personuppgifter
    här.

  • Hur avregistrerar man sig av SMS
    • För att avregistrera dig från SMS-avisering:
    1. Välj Glasskompis
    2. Välj Mitt stopp
    3. Välj 'Ändra / Ta bort'
    4. Välj Prenumerera inte på stopp-sms
    5. Bekräfta genom att trycka OK

    • För att avregistrera all typ av SMS utskick från Hemglass (ex. är erbjudanden samt bonus som skickas per sms) :
      HG stopp till 71 550. 

    • För att avregistrera dig från vår maillista, avprenumerera på länken längst ner i mailet

    • Om du önskar avsluta ditt medlemskap i Hemglass kundklubb Glasskompis, skicka ett mail till Hemglass kundtjänst.

Vi har inte bara glass

Hemglass använder cookies för att underlätta användningen av vår webbplats och personalisera vissa delar av innehållet. Genom att använda Hemglass webbplats godkänner du att vi använder cookies.

Jag accepterar cookies